O echipă de jurnaliști din Republica Moldova a lansat o nouă publicație, Gazeta de Chișinău, care își propune să fie un săptămânal „independent, social-politic, de atitudine”.

Rodica Mahu, redactoră-șefă a ziarului, a explicat în editorialul din primul număr că „Gazeta” cu determinativul „de Chișinău” nu e un titlu repetitiv din lipsă de imaginație, ci pentru că cineva mai devreme înregistrase deja domeniul gazeta.md.

„Vom reafirma împreună jurnalismul civic, neafectat de țistuiala de partid, de putregaiul autocenzurii și de rutina autosuficienței”, semnează Mahu.

Jurnalista a precizat pentru Media Azi că echipa va face tot posibilul să reziste „tendințelor de diminuare a presei și o să găsim modalități de susținere a produselor anume pe hârtie”. „80% din colaboratori sunt angajați part-time pe pagini și articole”, a adăugat ea.

Cu privire la sursele de finanțare, Rodica Mahu spune că redacția va miza și pe susținerea diasporei, precizând că va fi editată și varianta on-line a ziarului pentru ca și cei din străinătate să-l poată citi. Ea a făcut referire, bunăoară, la editorialul semnat de Andrei Cepraga, reprezentant al Intermedium Organisationen din Stockholm, care afirmă că organizația pe care o reprezintă a decis să folosească „toate finanțele societății numai pentru a sprijini presa liberă din Republica Moldova”.

Gazeta de Chișinău este fondată de compania Headlight Media, înregistrată acum 8 luni – la data de 7 iunie 2019. Fondatoarea și administratorea întrepriderii este jurnalista Victoria Popa. Primul număr a ieșit cu un tiraj de 5300 de exemplare, prețul unui număr fiind de șase lei. O parte din echipă sunt foști angajați ai publicației Jurnal de Chișinău, care s-a închis la 1 ianuarie a acestui an.

sursa :  /media-azi.md/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.