În iunie 1992, Ion Cristoiu a creat un ziar bulevardier în adevăratul sens al cuvântului. Sau un ziar popular, mai pe înţelesul tuturor. Un „cotidian de informaţie” (cum scria pe sigla ca o bulină roşie) după care alergau la chioşcuri oameni din toate categoriile sociale, un ziar care a testat gustul publicului şi care a trasat linia de „start” pentru schimbarea politicii editoriale în alte redacţii.
«Evenimentul Zilei» trebuia să aibă cele mai senzaţionale ştiri şi articole, să-şi uimească în fiecare dimineaţă cititorii. În doi ani şi jumătate, ziarul ajunsese la peste 600.000 tiraj, iar întreaga presă începuse să se raporteze la formula găsită de Cristoiu. Titlurile gazetelor au lăsat deoparte stilul impersonal şi au început să exprime esenţa articolelor, fotografiile s-au mărit brusc după modelul Evz, ştirile de fapt divers au crescut ca număr… Redacţia «Bulinei» se transformase într-o şcoală de presă pentru tineri de 20-24 de ani, extrem de incisivi şi fără oprelişti în a culege ştiri exclusive din instituţiile statului. Nimeni nu se uita la ceas ca să plece acasă, nimeni nu se văita că a adus de pe teren, 3-4 articole într-o zi, ba chiar le-a şi scris! Nefericirea cea mare era când nu-ţi intra o ştire în ziarul de a doua zi, iar dezastrul venea când pierdeai o ştire pe care concurenţa a avut-o. Nu erau computere, ci textele se băteau la maşina de scris, nu existau telefoane mobile sau maşini pentru deplasarea reporterilor pe teren. În 1994 şi 1995, Evenimentul zilei a înregistrat un tiraj de 650.000 de exemplare şi a continuat să urce până la un milion de copii vândute cu banii jos.
mai mult la :
https://evz.ro/primul-ziar-popular-a-fost-creat-de-ion-cristoiu-984511.html
Descoperă mai multe la Jurnalistul Romania ⓜ mapamond media
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.